Dotazy

Neregistrovaní uživatelé mají možnost procházet zodpovězené dotazy, ale nemohou sami dotazy posílat.
Pokud chcete posílat vlastní dotazy, musíte se registrovat, případně se přihlásit.

Rozbalit vše | Sbalit vše

31/3 2014 Žádost o platbu SFŽP

V žádosti o platbu jsou uvedené faktury k proplacení z příslušné dotace, v roce 2013 byly faktury proúčtovány a proplaceny - nebyly označeny UZ ani ORG,ORJ jelikož finanční prostředky obdržíme až letos. Žádost a platbu pro nás vyřizuje firma, která nyní v žádosti /v roce 2014/ uvedla, které faktury máme doložit. Smlouva o poskytnutí dotace byla podepsána v 11/02013 na podrozvahu jsem proúčtovala částky dle smlouvy, nevím zda budu mít problém u kontroly SFŽ a FÚ.

Výdaje s UZ a nástrojem a prostorovým původem (zdrojem) tak, aby se dostaly do výkazu FIN 2-12 M již v následujícím roce nelze. Jestli chcete být klidnější, tak si je "nakreslete" na příslušné fa v členění podílu EU a SR a uveďte si je i do příslušných kolonek tabulek, které chcete použít k vypořádání dotace.  

Horší je to se značením odděleného sledování k dotačnímu titulu, to je povinnost vyžadovaná podmínkami dotace (přílohami smluv), tam by bylo vhodné org a orj doplnit - toto lze udělat i otevřením minulého roku a doplnit org nebo org a orj ke všem zápisům k dotačnímu titulu, tj. i k účtům nákladů 5xx, nebo k 042, k 231, k 321 ... dooznačení org nemá vliv na výkazy, tuto opravu je možno udělat i dodatečně.  

31/3 2014 bezdrátový rozhlas

Zjistila jsem, že nemáme zavedený bezdrátový rozhlas v majetkové evidenci. Pátrala jsem v minulých letech a zjistila jsem tyto informace: rok 2007 - 815.626,- Kč - dodávka a oživení rozhlasové techniky (rozhlasová ústředna, vysílací anténa, konsola, mikrofon, ovládací software, 40 ks venkovních přijímačů vč.reproduktorů a antén, montážní práce) rok 2008 - 193.000,- Kč - dodávka a oživení rozhlasové techniky (10 ks venkovních přijímačů vč. přijímacích antén a reproduktorů, montážní práce) rok 2009 - 229.807,- Kč - dodávka a oživení rozhlasové techniky (11 ks venkovních přijímačů vč. přijímacích antén a reproduktorů, montážní práce, dobíjení solárními panely, mobilní telefon GSM) Celková hodnota bezdrátového rozhlasu 1.238.433,- Kč. Všechny tyto výdaje byly zaúčtovány chybně do nákladů na účet 511 s rozpočtovou skladbu 3341/5171. Navrhuji opravu účtování: 022/408 - zařazení rozhlasu ve výši 1.238.433,- Kč (26.30.11 - 2. odpisová skupina na, 8 let) 406/082 - oprávky do 31.12.2011, ale bude nutné vypočítat výši postupně, nejprve zařadit rozhlas ve výši 815.626,-, po té zapracovat technické zhodnocení v roce 2008 ve výši 193.000,- a technické zhodnocení v roce 2009 ve výši 229.807,- Kč 551/081 - oprávky za rok 2012, 2013 a leden - březen 2014 V březnu 2014 jsme pořídili 1 nový hlásič v celkové hodnotě 27.935,90 Kč. Protože bychom měli veškeré bezdrátové rozhlasy na účtu 022 jako soubor, provedli bychom technické zhodnocení souboru 022/042 rozpočtová skladba 3341/6122. Nebo máme ještě jinou možnost účtování?

S postupem oprav plně souhlas. Vymyslela jste to dobře. 

Ten hlásič z 2014 - ano navýšit hodnotu souboru, ale toto není TZ, to je změna rozsahu souboru, kde se nehledí na hranici 40 tis. Kč. Takže správně - dát na 022, s odpa i položkou rovněž plný souhlas. 

28/3 2014 stavební spoření

Měli bychom na Vás dotaz ohledně stavebního spoření. Nyní jsme ho zrušili (konečná částka 535 tis.). Založili jsme nové stavební spoření, kam si stavební spořitelna převedla částku 500 tis. + 6 tis. poplatek (který nám později vrátí). Zbytek spořitelna vrátila na náš běžný účet. Vím, jak se účtuje převod ze stav. spoření na nové stavební spoření (výdej 231 8118; příjem 231 8118; poplatek 518 5169), ale nevím jaký použít výnosový účet + rozpočtovou skladbu na přijatou platbu na náš běžný účet (29 tis.).

Příjem Váš účet stavebního spoření bude na pol. 8117 - viz závorka zaúčtování nového stavebního spoření. 

Ten výnosový účet - kdybyste účtovali dle výpisu z účtu stavebního spoření, tak již asi měl být zachycen na 662 - výnosových úrocích. Pokud tedy není, tak stačí příjem rozdílu na ZBÚ dát zápisem 231 6310 2141 MD/ 662 D. 

27/3 2014 PDP a příspěvková organizace zřízená městem

Jsme plátci DPH, máme zřízenou PO, která má ve správě hřbitov a obřadní síň, kterou pronajímá na smuteční obřady. Město bude provádět na smuteční síni stavební práce. Jedná se v tomto případě o PDP, když pronájem je příjmem PO?

Mělo by se vycházet z toho, zda tam provádí ekonomickou činnost příjemce plnění. Pokud je ten objekt té PO vypůjčován nebo svěřován, potom by to pro Město neměla být ekonomická činnost a lze tu fakturu mít mimo PDP. Nicméně neodolám a zeptám se - pokud by daná PO byla plátcem a pronajímala by smuteční síň na obřady s DPH - potom by přeci bylo krajně nerozumné, aby opravu provádělo Město a neuplatňovalo odpočet (neboť ono nepoužije k ekonomické činnosti) - to by bylo lepší přeúčtovat na PO (a potom spíše v režimu PDP). Nicméně to berte jako námět - já nevím, jak to máte nastaveno. ZN 

27/3 2014 ! Bezúplatný převod majetku DSO a obec

DSO bude předávat bezúplatně svým členským obcím majetek. Případ a) cyklostezka. PC 987.995,- Kč, z toho transfer 690.000,- Kč. Do 31.12.2013 oprávky 125.172,- Kč a rozpuštěná hodnota transferu 87.420,24 Kč. b) traktor zahradní. PC 90.000,-Kč z toho transfer 90.000,- Kč. Oprávky k 31.12.2013 20.250,- Kč a rozpuštěný transfer také. Můžete mi k tomu napsat postup účtování pro DSO i pro obec, která to bude přijímat i s částkami?

U DSO cyklostezka: 

strana MD 

účet 081 125.172,-

účet 403 690000,- minus 87420,24, tj. ve výši 602.579,76

účet 401 MD zbytek, vychází mi to na hodnotu: 260.243,24 

strana D

účet 021  987.995,- 

Pozn. Udělala jsem si kontrolu transferového podílu, moc chválím, správně rozpouštíte dotaci proti odpisům, jste šikulové šikovní!!!

Popis kontroly: 403 děleno/ ocenění na 021, tj. 690 000/987 995 = 0,698

zůstatková cena děleno zůstatek 403 po rozpuštění, tj. 602 579,76/862 823= 0,698 

Obec přijme takto: 

Strana MD 

021 MD ve výši 987.995,-  

Strana D 

081 ve výši 125.172,- 

403 ve výši zůstatku transferu 602.579,76

401 zbytek, tj. také 260,243,24

Pozor, tím obec převezme i transferový podíl = 0,698. U přebírající obce zase odpovídá hodnotě: zůstatek nerozpuštěné 403 děleno zůstatková cena přebíraného majetku. 

Traktor: 

U DSO: 

strana MD 

082 MD ve výši 20.250,-

403 MD ve výši 90.000,- minus 20.250,- = 69.750,- 

401 MD zbytek, tj. = 0

strana D

022 D ve výši 90.000,-

Přebírající obec: 

022 MD ve výši 90.000,-/ 082 D ve výši 20.250,- a 403 D ve výši 69.750. 

Transferový podíl je zde 1 celá. 

27/3 2014 Nájem pozemku - osvobození nebo odvod DPH

Dobrý den, prosím o radu - město (plátce DPH) uzavírá nájemní smlouvu na dobu určitou 10 let na pronájem pozemků s fyzickou osobou, neplátcem DPH. V textu smlouvy je tato věta: "Nájemce je oprávněn využít předmět nájmu k výstavbě „bezbariérové rampy“ (dále jen „stavba“) do objektu č.p. 2298 na pozemku p.č. 4881/148, ve vlastnictví nájemců. Tato stavba má charakter stavby dočasné po dobu trvání nájemní smlouvy". Můj dotaz zní - lze toto považovat za pronájem pozemků osvobozený od DPH nebo se jedná o právo užití a musíme z dohodnuté částky odvést DPH? Jak by se situace změnila, kdyby 2. strana byla taktéž plátcem DPH? Předem děkuji za Vaší odpověď

Když by platil za právo stavby (skutečně právně sjednané), tak by to bylo na DPH (poskytnutí práva za úplatu), i kdyby byl neplátcem. Nicméně já to vnímám tak, že se uzavřela nájemní smlouva na nějaký pozemek (tedy ve formátu bez DPH s ohledem na pronájem neplátci) a zároveň bylo sjednáno, že na pozemku může realizovat stavbu - to ale již asi bezplatně. Já samozřejmě nevím, zda ten pozemek není situován tak, že je přesně vymezen půdorysně tam, kde by ta stavba stála - potom rozumím tomu, že je to na hraně s odměnou za zřízení práva stavby - nicméně pokud se pronajme třeba větší kus a na části se povolí něco postavit, tak v tom bych problém neviděl.

Samozřejmě pokud by byla druhá strana plátcem (a řeknu - mohla by si to odečíst), tak by určitě nemuselo být nic řešeno - prostě by se to dalo s DPH a problémy by odpadly.

27/3 2014 daň za obec - rozdíl

Ke konci roku 2013 jsem účtovala daň za obec na 591/384 ve výši 161 158. Při vyhotovení přiznání k 25.3.2014 mi vyšla daň pouze 79 230,-- Kč. Mám tedy zaúčtovat takto ? 384/632 a pak 595/632 mínusem 81 928 ? Nebo místo účtu 595 použít účet 408 ? Nevím zda účet 595 může být mínusový. Děkuji

Účet 595 může být mínusový na MD. Zúčtování rozdílu je nejjednodušší jen zápisem 

595 minus MD/ 384 MD ve výši rozdílu, a 384 MD/ 682 D již jen ve výši zjištěné částky. 

V případě "opravy" daně účet 408 nevyužíváme. Pozor - již od 2012 je účet pro sdílenou daň 682, ne 632. 

27/3 2014 Vyúčtování zálohy na investici

V roce 2013 jsme poskytli zálohu na provedení přeložky NN ve výši 79.448 Kč, která byla zaúčtována na 052/231 + RS. Dodavatel vyúčtoval zálohu až v roce 2014, avšak práce byly pouze za 65.748 Kč a vrátili nám přeplatek ve výši 13.700 Kč, a to na výdajový účet. Domníváme se, že tento přeplatek by měl být převeden na příjmový účet, nevíme si ale rady s účtováním.

Smysl oddělení příjmového a výdajového účtu se již ztratil. Je efektivní omezit zbytečné převody a umožnit na všech účtech příjmové i výdajové položky, z hlediska programu by to neměl být žádný problém. Určitě je správně přeplacenou zálohu přijmout na účtu, ze kterého byla vyplacena. Ten převod na "příjmový" účet není povinný, je to jen Vaše, případně technická záležitost, a jak uvádím - nyní již je škoda za převody mezi účty platit a je to i zbytečná práce. Stejně tak by třeba měla být povolena výdajová položka např. na poplatky bance 5163 u "příjmového" účtu apod. 

Zápisy případu: záloha 052/231 (OK), přijetí fa 042 MD/ 321 D, zúčtování zálohy 321/052, přijetí vratky 231 a položka 2324 MD (pokud se v investici ještě pokračuje a není vyvedena jako dokončená, tak klidně lze i minus 6121 - vratka zálohy je povolená kompenzace i meziroční, je to pak i lepší vypovídací schopnost RS, než obecná příjmová položka 2324  - pak minus D/ 052 D.

Když jste účtovali na 052 MD tak předpokládám, že přeložka NN byla z důvodu nějaké výstavby Vaší investice, takže s tímto předpokladem i odpovídám.  

27/3 2014 Nájem a DPH, bezúplatný převod

1.Chci se zeptat na problematiku nájmů a DPH. Jsem z toho opravdu čím dál zmatenější…. Konkrétně : pokud pronajme město vodovod, kanalizaci a les společnosti s ruč. om., která je plátcem DPH, jde o zdanit. plnění, nebo osvobozené?? Všeobecně: pokud nájemce plátce DPH ( i neplátce) používá pronajatou movitost či nemovitost pro své ekonomické účely, jedná se o zdanitelné plnění, nebo se mohu rozhodnout či zdanit, nebo dát jako osvobozené?? Prosím o vysvětlení k nájmům movitého a nemovitého majetku (nemám na mysli pozemky) 2. Bezúplatný převod od Svazu obcí mikroregionu V roce 2009 byla smlouva mezi Městem a Svazkem o výpůjčce kontejnerů(DHM) s tím, že po 5 letech nám je bezplatně převedou. Teď došlo k převodu a údaje od Svazku jsou: Pořizovací cena 200 000,- Kč, oprávky 200 000 Kč, dotace od OPŽP 190 000 Kč, rozpuštěno 190 000 Kč. Já zařadím tedy jen 022 MD 200 000 Kč/ 082 D 200 000 Kč, protože na 401 nic nezbylo. O již rozpuštěné dotaci vlastně neúčtuji, že??

1. Když pronajmete vodovod, kanalizaci nebo lesní pozemky plátci DPH (s. r. o.) k jeho ekonomické činnosti - tedy třeba provozování sítí a výběr vodné a stočné, prodej dřeva ..., tak máte právo volby, zda to pronajmete osvobozeně od daně nebo s DPH. Ekonomicky je vhodnější dát to s DPH, neboť to směřuje k tomu, že třeba u investic do vodovodu a kanalizace máte nárok na odpočet daně. Nicméně skutečně je to na Vás a v této situaci máte volbu. Pokud nemovitost pronajmete neplátci, tak se to musí dát osvobozeně od daně. Výjimkou u nemovitostí je jen krátkodobý pronájem (do 48 hodin nepřetržitě) a dále pronájem nemovitostí k parkování vozidel.

Pokud pronajmete movitost - ta je s DPH vždy bez ohledu na to, zda druhá strana je plátcem či neplátcem.

2. Máte to přesně správně, zařadíte jen 022/082 ve výši 200 tis. Kč a 403 již nikde uvádět nebudete, je již u převodce nulový. 

27/3 2014 Rozpočet - DPPO

V rozpočtu máme schváleno na straně výdajů 6399/5362 = 40.000,- Kč (platba daní) a na straně příjmů 70.000,- Kč (daň z příjmu za obec), já bych tam k 31.3.2014 měla naúčtovat DPPO za obec za rok 2013 =3.237.070,- Kč (do příjmů i do výdajů). Musí být proúčtována úhrada daně za obce (D-231/par. 6399/pol. 5362) a příjem daně za obec (MD-231/pol. 1122) k 31.3.2014 nebo bych mohla s účtováním úhrady a příjmu daně za obce počkat až na duben, kdy se sejde zastupitelstvo a schválilo by rozpočtové opatření?

Nemusí být proúčtováno k 31. 3. 2014, i když je to logické, že se udělá ke dni přiznání, ale rozhodně to není nezbytné. Kdybych chtěla být úplně upřímná, tak bych Vám také mohla říct, že ona se ta daň nemusí proúčtovat vůbec, protože to není nikde jasně stanoveno, ale kvůli srovnatelnosti rozpočtu dáváme přednost "tradičnímu" proúčtování přes RS. Když proúčtujete až po schválení rozpočtového opatření, tak to určitě nikdo nevyčte. Nevím, jestli máte knihu RS 2014, ale tam právě radím, aby se proúčtování daně schválilo hned po přijetí rozpočtu bez částky (řeší to právě tyto případy) - najdete v kapitole Rozpočet a rozpis rozpočtu, jedná se o jakoby předběžné rozpočtové opatření. 

27/3 2014 Účtování dodávky tepla

Obec instalovala do budovy radnice na vytápění budovy tepelné čerpadlo, v budově jsou také v nájmu nebytové prostory pro ordinace lékařů. Budeme jim fakturovat "dodávku tepla", kterou jsme propočítali dle pronajatých m2. Jak zaúčtovat tuto dodávku tepla?

U Vás se bude jednat o výkon, někdo dává teplo, TUV jako výrobu - tj. na účet 601, předpis 311 MD/ 601 D - předpis dle vyúčtování spotřeby, + 343 D, pokud jste plátci, tak máte nárok na odpočet na vstupu (ve Vašem případě by mohl být poměrový koeficient i k investici, a musíte uplatnit DPH na výstupu). Přijaté zálohy 231 MD/ 324 D, pokud budou zálohy a pak jejich zúčtování 324 MD/ 311 D k vyúčtování spotřeby. 

27/3 2014 Zařazení do majetku na povolení k předčasnému užívání

Dělali jsme inženýrské sítě - voda, plyn, komunikace s veřejným osvětlením. Na vodu a kanál bylo vydáno kolaudační rozhodnutí. Na komunikaci bylo vydáno pouze povolení k předčasnému užívání. Vodu a kanál jsem převedla do majetku. Může se převést z 042 na 021 na Rozhodnutí o předčasném užívání i komunikace?

Ano, lze zařadit majetek již na základě povolení předčasného užívání, zpravidla však zařazujeme jen za podmínky, že nečekáme ještě nějaké významné pořizovací náklady v době předběžného užívání. Jinak je lepší nechat na 042 do doby schválení užívání.  

26/3 2014 pojistná událost - náhrada a DPH

Obec vybudovala dodavatelsky část vodovodu a také vodovod provozuje, účtuje vodné v Hč., je plátcem DPH.. Po roce vznikla na této stavbě závada s únikem vody a dalšími opravami. Dodavatel stavby provedl opravu a obec mu práce zaplatila. Následně pak obec požádal o přefakturaci všech nákladů spojených se závadou, že oznámí svou pojistnou událost. Naše náklady jsou: 1. uniklá voda - máme vyčíslenu (15% DPH) 2. monitoring úniku (21% DPH), který jsme zapl. jiné firmě 3. samotnou opravu v PDP (21%) od firmy, co žádá přefakturaci. Mimo vody se jedná o přefakturaci již uhrazených faktur. Nevím si rady s DPH a především zda máme č.3 účtovat také v PDP?Děkuji

Toto je hrozně sporné a musím říci, že v praxi se postupuje dvěma variantami, přičemž já osobně tu první považuji za správnější:

VAR 1: na dodavatele stavby vyčíslit pouze náhradu škody (tedy v režimu "mimo DPH") - nejedná se z mého pohledu o žádné dodání zboží či poskytnutí služby (ono je to markantní zejména u té uniklé vody) - tedy byť máte uplatněny odpočty DPH (můžete ponechat uplatněné - je to v pořádku), udělat na něj fakturu jako náhradu škody ve výši základů daně a v DPH to neřešit

VAR 2 - dívat se na to jako, že on si to měl zajistit (což tedy zejména u úniku vody jde dost těžko) a jakoby náklady na něj přeúčtovat - potom by u samotné opravy došlo k jejímu vystavení v PDP.

Nicméně opakuji - za správnou považuji variantu - "fakturujeme Vám náhradu škody ve výši ........... Kč" - DPH by zde vůbec nebylo, neboť nedošlo ke zdanitelnému plnění.

26/3 2014 Nájem SW v r.2014-upřesnění dotazu ze dne 23.1.2014

Jedná se o pronájem programového vybavení, např.agendy banka,pokladna,apod.které jsou využívány ke každodenní činnosti. Roční cena pronájmu činí cca 500.000,- Kč a na tento pronájem je na začátku každého kalendářního Q vystavena firmou faktura ve výši 125.000,- Kč.Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou. Pokud by to byla investice,jak máme postupovat při zavedení do majetku a co odpisy,když jsou vystavovány 4 faktury za rok.Nám se to jeví jako provoz,k čemuž se přiklání i náš auditor.

Takto to opravdu vypadá na běžný pronájem programu. Nevím, co mě v předchozím dotazu tak znejistilo, asi nedostatek informací o co jde. Zde popisujete situaci, kdy si pronajmete SW na dobu neurčitou a ročně - ve čtvrtletních splátkách za něj platíte. Takže bych souhlasila s Vámi a i Vaším auditorem pol. 5042 a účet 518.

26/3 2014 Kanalizace-čerpací účet

Dobrý den, na obci nyní řeším dotaci na kanalizaci. Prosím o rady. V roce 2012 proběhlo výběrové řízení na akci kanalizace. Byla vybrána firma, s ní jsme uzavřeli smlouvu o dílo na částku 21 601 880,-- koncem prosince 2013. Schváleno v ZO. V roce 2013 jsem o ní neúčtovala. 17.3.2014 jsme obdrželi z MeZ Registraci akce a Rozhodnutí o poskytnutí dotace na částku 17 214 000,-- UZ29898, realizace akce stanovená poskytovatelem do 31.14.2014, předložení dokumentace k závěrečnému vyhodnocení akce do 30.6.2015, fyp financování Ex ante. Nevím, jak mám tuto dotaci z MeZ zapojit do rozpočtového opatření, na jakou položku? A kdy dát ke schválení do ZO? Byl otevřen u ČMZRB účet a bylo mi sděleno bankou, že až pošleme fakturu s průvodkou k proplacení, z účtu MeZ dojde do ČMZRB částka, kterou uvedu v průvodce fa a bude dodavateli uhrazena. Pak dojde výpis. Nevím, zda mám zaúčtovat předpis 346/374 v celé výši dotace k datu 17.3.2014 a pak jednotlivé splátky dle faktur – 231 0030 4216 UZ29898/346 042 0040/321, 321/231 0030 UZ29898 6121 až do výše dotace 17 214 000,-- pak bych už používala prostředky z úvěru. Účtování to samé s rozdílem analytiky u účtu 231 0010, máme účet u KB. Účet u ČNB zřejmě používat nebudu, nebo snad ano? Firma nám celou akci bude fakturovat do konce roku 2014, z vlastních zdrojů budeme používat 500 000,-- naspořeno na účtu KB. Zbývající částku budeme platit z úvěru ve výši 3 900 000,-., splatnost předpokládáme 20 let. Bude prosím stačit, když úvěr uzavřeme až v červnu 2014? Do té doby budeme platit fa přes limitku. A kdy mám úvěr zapojit do rozpočtového opatření, zároveň s dotací od MeZ nebo až v den uzavření smlouvy o úvěru, např. Červen 2014?? A jak změnit rozpočtový výhled? Předem děkuji za odpověď.

Do rozpočtu byste měli dotaci zapojit ve výši předpokládaného čerpání výdajů k dotaci na položku 4216 (u Vás to vypadá na celou částku).

Rozhodnutí o dotaci také musíte zavést do podrozvahy v celkové rámcové výši dotace, tj. ve výši 17 214 tis. Kč zápisem 943 MD/ 999 D.

Určitě by bylo chybné účtovat předpis zápisem 346/374 – to se nedělá již od roku 2011.

Vy budete účtovat jako o čerpacím účtu – podrobný popis najdete v dokumentu ke stažení CUS 703 s komentářem. Princip je, že přijatá fa bude zaúčtována 042/321 a úhrada ze zvláštního účtu dle výpisu se zaúčtuje 321 MD/ 231 2321 6121 + UZ D a zároveň se ve stejné výši proúčtuje příjem dotace zápisem 231 4216 + UZ MD/ 472 D (vypořádání vypadá, že bude až za období delší než 12 měsíců, proto účet dlouhodobé zálohy přijaté na transfer 472).

Když půjde dotace na zvláštní účet, tak se k této dotaci účet ČNB nevyužije.

Úvěr smíte zapojit do rozpočtu opravdu až k datu, kdy bude uzavřena smlouva o úvěru. Stačí, když to bude k datu, až když ho budete potřebovat čerpat, pak navýšíte příjem ve financování položkou 8123 MD a výdej na kanalizaci s UZ na pol. 6121, odpa 2321.

Rozpočtový výhled – přijetí nového úvěru je potřeba do rozpočtového výhledu zapracovat. Rozpočtový výhled však není povinné schvalovat ZO – já doporučuji ho dát tak 1x za dva roky ke schválení, aby měli zastupitelé informaci, z čeho musí běžné rozpočty vycházet.

Jestli jsem něco zapomněla odpovědět, tak se ještě ozvěte.